dimecres, 29 de maig de 2013

El meu iaio




He escollit al meu iaio perquè ni els meus pares ni jo coneguem a persones de la familia majors que ell.
El meu iaio va nàixer a l'any 1923. Tenia un germà més jove que ell (s'anomenava Andrés). Quan era xiquet, el seu pare (que també s'anomenava Andrés) va morir i es van quedar tan sols amb sa mare. Poc després arribà la guerra civil d'Espanya i tenien pocs diners i menjars.



El meu iaio i el seu germà eren molt intel·ligents i volien estudiar però sa mare no podia pagar-ho tot; llavors Paco va començar a treballar de molt jove per a ajudar a la familia i, fins i tot, al seu germà Andrés. Gràcies al seu treball, Andrés va estudiar Física i Química i va ser molt brillant al seu treball (Consell Superior d'Investigació Científica). El meu iaio va seguir treballant i en el seu temps lliure estudiava Econòmiques. No va acabar la carrera però amb el que sabia va crear una acadèmia on donava classes de matemàtiques i altres assignatures durant més de 30 anys: física, química, llatí i com era un gran lector i entenia molt bé la literatura, també donava classes d'aquesta assignatura i ensenyava a fer comentaris de text.
Moltíssimes persones de Requena diuen que van aprovar els seus examens gràcies a ell.
Fa dos dies hauria celebrat els 90 anys; però va morir l'any 2011 per un colp fort al cap.
Els seus 16 nets mai van arribar a estudiar matemàtiques, física ni química amb ell. Però tots tenim contes dedicats per ell des de que van nàixer i poemes que ell ens va escriure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada