Hui
ens resulta molt familiar veure les dones ocupant llocs de poder en el
govern d'Espanya, però les nostres actuals ministres no són pioneres. La
primera dona que va ocupar un ministeri a Espanya ho va fer prou de
temps arrere, concretament va ocupar el seu lloc el 4 de Novembre de
1936.
La
1a dona ministra de la Història d'Espanya va ser Federica Montseny, un
dels quatre ministres anarcosindicalistas que van entrar en el govern de
Llarg Caballero durant la Guerra Civil espanyola. Montseny, no sols va
ser pionera a Espanya, sinó en tota Europa Occidental el que, tenint en
compte la ideologia de l'anarquisme, pot considerar-se un fet sense
precedents en la història.
Va
ocupar el Ministeri de Sanitat i Assistència Social posant en pràctica
projectes com a llocs d'acollida per als xiquets, menjadors per a
embarassades, va elaborar un llista de professions que podien realitzar
els minusvàlids o el primer projecte de Llei de l'avortament a Espanya.
El curt període de temps que es va mantindre en el poder, a penes sis
mesos, no li va permetre fer molt d'allò que s'ha planejat, encara que
va evidenciar els desitjos de progrés i modernitat que des de la 2a
República es van voler implantar a Espanya.
Federica
Montseny junt amb Victòria Kent i altres valentes dones que van viure
eixos convulsos anys són un exemple de lluita per la igualtat, un
vertader exemple que s'ha de seguir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada