LORETO GALLEGO GARCIA
En Baler va tindre uns mesos de tranquil•litat, fins que els tagalos van atacar Baler i els espanyols es van refugiar en l’edifici més sòlid del poble, l’esglèsia, junt als franciscans que habitaven a l’esglèsia. El que va sorprendre als tagalos, va ser que aquell grapat d’espanyols sigueren lo bastant valents com per a resistir onze mesos amb una gran diferència numèrica (54 espanyols i més de 400 tagalos) Durant l'assetjament, Gallec va descobrir les intencions de deserció de diversos membres del grup i va informar el seu superior, i va impedir la fugida d'aquests. El 28 de juliol de 1899, Loreto va embarcar en un vaixell junt amb la resta de supervivents, i va arribar a Barcelona l’ú de setembre. El rei li va donar una renda de 7’5 pessetes mensuals, i un treball, Loreto com home humil que era, es va conformar con el càrrec de conserge del petit ajuntament de Requena. Va ocupar aquest càrrec fins al dia de la seua jubilació. Té un carrer en el seu honor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada